Bemutatkozik a Dame products

Bemutatkozik a Dame products

 

 Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a heteroszexuális férfiak 95 százaléka azt mondja, hogy "általában" vagy "mindig" eléri az orgazmust szex közben, míg a nőknek csak 65% -a számolt be hasonlóról. És bár ennek a szakadéknak - ahogy általában -,  köze lehet a férfiak egójához, ha valaha is szexelt már férfival, tudhatja, hogy ezek a számok nem hazudnak. 

Ám Alexandra Fine és Janet Lieberman, a Dame Products nőkre összpontosító vibrátorgyártó cégének vezetői úgy gondolják, hogy ennek nem így kell lennie. 2014-ben elég volt nekik 45 nap arra, hogy 575 000 dollárt gyűjtsenek az Indiegogo közösségi finanszírozási weboldalon arra, hogy létrehozzák az Eva-t, egy párok számára készült vibrátort, amely még abban az évben meg is jelent a piacon. Azóta a Dame összesen 65 000 Evát adott el. 

Az Eva a világ első kéz nélkül használható vibrátora, amelyet arra terveztek, hogy a csiklót ingerelje a közösülés során. Gyengéden a szeméremajkak alá simul, lehetővé téve, hogy a szex többé ne a "te időd" és az "én időm" legyen, hanem a "mi időnkké" váljon, ahogy Fine és Lieberman hirdeti róla. Idén pedig 30 nap alatt csaknem 400 000 dollárt gyűjtöttek a Kickstarteren a Dame második termékéhez, a Fin-hez, amelyet használhatnak párok, de egyedüli használatra is alkalmas. Ez egyébként az első szexuális játékeszköz, amelyet valaha is közzétettek a Kickstarteren.

 

 

"Szeretjük azt mondani, hogy célunk megszüntetni a gyönyörkülönbséget." - nyilatkozta Fine a közelmúltban a Dame Products Greenpoint-i központjából. Nyilvánvaló, hogy volt kereslet a piacon, nemcsak a nőket kielégítő termékekre, hanem olyan termékekre is, amelyek biztonságosak, a felhasználók által teszteltek, és nem a férfiak szemszögéből készültek, túl szexuálisak vagy túl orvosi jellegűek. "Amit más esetben normálisnak tartanál" - tette hozzá Fine szemeit forgatva -, de nem ebben az iparágban. 

A 31 éves Lieberman, aki a Massachusettsi Műszaki Intézetben gépészmérnöki diplomát szerzett, maga is felismerte a meglévő technológia hiányosságát, miután akkori pasijának születésnapjára  egy vibrátort vett. "Mindketten mérnökök voltunk, akik életvitelhez kapcsolódó termékeket terveztünk, és egyikünk sem tudott rájönni, hogyan kell használni ezt a vibrátort" - emlékezett vissza. "Ráköltöttem 160 dollárt, mégsem nem tudtam működtetni. Aztán eszembe jutott: ezt jobban meg tudnám csinálni. És ezek után ébredtem rá arra, hogy ezek a cégek egy olyan szégyenből profitálnak, amelynek létezéséről még csak nem is tudtam. 

Eközben a 29 éves Fine, aki klinikai pszichológiai mestereit a Columbia Egyetemen szerezte, és egyetemi hallgatóként gender és design tanulmányokat folytatott, egymástól látszólag távol eső érdeklődését a saját hálószobájában ötvözte, egy fél dolláros érme és celofán felhasználásával rögtönzött vibrátort építve. A szükség nagy úr, ahogy mondani szokták. 

Fine és Lieberman útjait a véletlen keresztezte. Folyamatosan összetévesztették őket személyként vagy mint üzleti partnert a különféle találkozókon, ahová azért mentek, hogy a vibrátorral kapcsolatos elképzeléseiket bemutassák, ám ténylegesen soha nem találkoztak. 

"Ehhez egyszerűen nincs elég sok nő Brooklynban, aki egy adott pillanatban megpróbálna szexuális kiegészítőkkel foglalkozó cégeket alapítani" - mondta nevetve Lieberman. Végül úgy döntött, hogy a Meetup nevű hálózati alkalmazásban néz utána a szexuális játékszer-hasonmásának.

 Együtt pedig az álomszerű szexjáték csapatot alkotják. Fine lefektetheti a nemek közötti egyenlőség elveit enyhe Long Island-i akcentusával, míg Lieberman elmondhatja a klitorális stimuláció minden műszaki adatát tökéletes testtartással és elegáns gyöngysorral a nyakában. 

"Rögtön az első randevún üzleti házasságra léptünk" - mondta Fine. 

Ami megkülönbözteti a Dame-t a dizájnja és a progresszív küldetése mellett, az a marketingje. A márka weboldala valahol a Glossier és a Casper között foglal helyet pasztell színű termékeivel, könnyed, mégis informatív nyelvével, letisztult weboldalával és Yves Klein-kékben tündöklő logójával. 

 

"Számunkra a szexuális játékszerek készítésénél nagyon fontos dolog az, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy elérhetőek legyenek" - mondta Lieberman. "Annak érdekében, hogy minden szorongás, amelyet az ember érezhet a témával kapcsolatban, eltűnjön."
  

Hiszen nem számít, mennyire liberálisnak gondolja magát, vagy mennyire progresszív a maga területén, a legtöbb New York-i előbb tweeteli a társadalombiztosítási számát, minthogy besétáljon a Sohoban a híres felnőttboltba, a Babelandbe, és összefusson a főnökével, a testvérével vagy egy volt barátjával, ugyanabban az időben. És még akkor is, ha a Dame "megközelíthető" marketingje valahogy mérsékli bennünk azt a rettegést, amelyet a társadalom ránk erőltet a szexuális játékok kapcsán, továbbra is szembesülünk egy másik nagy problémával: a Dame Products a legtöbb helyen nem hirdethet.

 A Facebook, az Instagram és a Twitter adatvédelmi irányelvei szerint, ahol a Dame-hoz hasonló vállalatok a leggyorsabban elérhetik az Y-generációs közönséget, a szexuális jellegű tartalmak "illetlennek" minősülnek, vagyis tilos a szexuális játékok reklámozása.

Amikor Fine és Lieberman kisvállalkozói kölcsönért folyamodtak, bankárok és ingatlanügynökök egyaránt kinevették őket. "Megpróbáltuk azzal érvelni, hogy "tisztességes" szexuális jellegű termékeket készítünk" - mondta Fine. „De azt mondták nekünk, hogy ilyen nem létezik.” 

Pontosan azért, mert a szex a mi kultúránkban akkora tabu, főleg a női hüvely szemszögéből, 2017-ig kellett várni arra, hogy egy jól megtervezett női vibrátor belépjen a mainstream piacra. És a Dame-hoz hasonló vállalatok fejlődésének megtiltása kevésbé megbízható és szabályozatlanabb termékeknek kedvezett. 

"A legtöbb felnőtt ember valamilyen formában, alakban vagy módon szexel" - mondta Lieberman. "De mivel nem beszélünk róla, végül elszalasztjuk ezeket a lehetőségeket, hogy egy kicsit jobbá tegyük az életet." 

Fine ezt visszhangozta a Dame küldetésnyilatkozatával: "Igyekszünk jobbá tenni a világot, hüvelyről hüvelyre" - mondta. „Ezt pedig igazán komolyan gondolom.”
 

Forrás: https://www.wmagazine.com/story/dame-products-the-glossier-of-femo-vibrators/

Fordította: Kállay-Kisbán Kriszta